Magsjuka

Anledningen till att jag inte har bloggat är att jag inte orkat.
Får väl ta allting från början , vad som hänt sen senast.

i Lördags packade vi i saker i Malsmlätt , och när vi var hemma igen så kom Joel och skulle sova över här eftersom vi inte hade träffats nånting på lovet. På kvällen gick vi en långpromenad med Matilda men efter det tog vi det lugnt och tänkte se flickan som lekte med elden. Men jag vaknade mitt i filmen, väldigt illamående och hade magsmärtor och frös. Hoppades naturligtsvis att det skulle gå över, men de blev snarare värre och jag spydde med jämna mellanrum hela natten.

På söndagmorgonen var jag så svag att jag knappt kunde göra någonting själv och då fick vi åka in till sjukhuset.
Bilfärden dit var verkligen jättejobbig , hade en hink med mig och spydde hela tiden. Magen måste verkligen ha blivit helt tom då.
Jag fick ta blodprover och dom gjorde olika undersökningar på US, men det tydde bara på vanlig maginfluensa.
Men när jag skulle gå på toa så tuppade jag av helt, de var som om allt blev svart och helt plöstligt hade jag massa läkare omkring mig och låg i en säng och spydde. Det var en sån läskig känsla.
Blev inlagd på BAVA natten mellan söndagen och måndagen och då var jag verkligen helt slut och fick dropp.

I måndags fick jag komma hem men sov i stort sett hela tiden, det var knappt så jag orkade duscha.
Fick komma till BUP på läkarkontroll idag, och kroppen verkar återhämta sig bra efter magsjukan.
Dock känns det lite meningslöst att jag hade kämpat så mycket med vikten innan jag blev sjuk , så rasar jag ner sen igen. Men det ända jag kan göra nu är att kämpa och hoppas på det bästa.
Får inte komma tillbaka till skolan förrän på måndag igen , men Joel är gullig och ska hämta lite uppgifter till mig imorgon så jag får nått gjort.

Förresten har jag fått sommarjobb på ett ålderdomshem här i närheten, inte bästa men det är iaf bättre än inget :)
                             

Skicka din kommentar :)
Postat av: Boobla

Du får ursäkta men jag följer så många ätstörningsbloggar så jag har glömt bort om du har anorexi eller bulimi :P i vilket fall som helst kan det vara väldigt svårt att återhämta sig efter såna här sjukdomar, oavsett vad man har. Har man bulimi är man ju van vid att kräkas, då kan det vara svårt att bli frisk från magsjuka och sluta kräkas. Och har man anorexi så har ju kroppen inte direkt nåt immunförsvar eller nåt att ta av så det är klart att man blir halvdöd då. Jag upplevde precis samma sak i Kina, men som tur var var det under sista veckan så jag fick komma hem till svenskt sjukhus istället :P

2010-04-15 @ 13:08:36
URL: http://boobla.blogg.se/

Lämna ett spår

Vad heter du ?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0